Популярні замінники цукру прискорюють старіння мозку — дослідження
Деякі штучні підсолоджувачі можуть бути пов’язані із прискореним зниженням когнітивних функцій.\
Такого висновку дійшли вчені з Університету Сан-Паулу, які опублікували результати свого дослідження в журналі Neurology.
В експерименті взяли участь понад 12 тисяч дорослих, за якими спостерігали упродовж восьми років. Ті, хто споживав найбільш низько- і некалорійних підсолоджувачів, втрачали пам’ять і швидкість мислення на 62% швидше, ніж учасники з мінімальним їх вживанням. Це відповідає додатковим півтора рокам природного старіння мозку. Особливо виражений ефект спостерігався у людей з діабетом та в учасників молодше 60 років.
Найбільші ризики були пов’язані з аспартамом, сахарином, ацесульфамом-K, еритритом, сорбітом та ксилітом, які часто зустрічаються у дієтичних газировках, енергетиках, йогуртах та низькокалорійних десертах. Винятком виявилася лише тагатоза — її вплив на когнітивні функції виявлено не було.
Автори підкреслюють, що їхня робота показує лише зв’язок, але не доводить причинність, і закликають до додаткових досліджень. Проте вже наразі висновки змушують задуматися про те, наскільки шкідливими є альтернативи цукру.
Водій електроскутера, який на смерть збив жінку у Миколаєві, отримав 3 роки в'язниці
У центрі Миколаєва зарості чортополоху цвітуть пишним цвітом: «Миколаївські парки» не вживають жодних заходів
В Одесі російський дрон влетів у квартиру на 11 поверсі (відео)
На Одещині водій BMW, який перебував у розшуку, збив прикордонника під час спроби втечі (відео)
На Одещині чоловіка придавило бетонною плитою в покинутій будівлі (відео)
«Амур. Дубль два» - нова робота миколаївської художниці на тему «втечі із міськвиконкому» (фото, відео)
«Обличчя театру»: яскраві театральні особистості у роботах Ярослава Туріва (фото, відео)
Музика від серця та для душі: Еліна Образцова зіграла авторський концерт (фото, відео)
«Світло всередині нас»: Хореографічний колектив «Карамель» показав ювілейну програму (фото, видео)













